Berlín a Drážďany – města, která musíte vidět

4.-7. září 2012

sam_8062Jelikož jsem pilný student gymnázia, který má rád němčinu a chce poznat cizí kraje na vlastní kůži, přihlásil jsem se do výběrové skupiny skvělých lidí s ještě skvělejšími vedoucími – říkají si učitelky-  abych se podíval do Německa a lehce si prodloužil prázdniny.

Odjezd byl v pozdních úterních hodinách. Naše cesta vedla klikatými cestami do Polska, kde jsme se napojili na dálnici a ráno přijeli do Berlína. Pan řidič nás vysadil u velmi zajímavého památníku věnovanému  obětem druhé světové války, tam také začala naše výprava Berlínem. Pokračovali jsme  známou ulicí „Unter den Linden“. Došli jsme až k velké televizní věži, chloubě bývalého východního bloku. Mezitím nás naše paní průvodkyně zasypávala kvantem informací o všem možném, co se kdy v Berlíně událo. Čas mezitím pokročil a po vyčerpávajícím dni jsme se šli ubytovat do malého hotýlku nedaleko Berlína.

Ráno byl budíček už v 7:45. Nový den začal snídaní ve formě švédských stolů, které jsme ani nestihli pořádně vyrabovat, protože odjezd  byl už v 8:15. Vydali jsme se k Reichstagu. Po přísné bezpečnostní prohlídce jsme se dostali na střechu budovy, odkud byl krásný výhled na celý Berlín. Naše cesta dále směřovala do Egyptského muzea a muzea Pergamon. Abychom si trochu odpočinuli od historie, zavítali jsme také do jednoho z nejkrásnějších podmořských světů – Sea Life.

Blížil se večer a my  jsme se už konečně vydali k momentálně  největší atrakci v celém Německu – Tropical Islands. Obrovská hala, kde se dříve vyráběly vzducholodě, se proměnila v tropický ostrov, plný bazénů v podobě lagun, tobogánů, pláží a dalších atrakcí. Teplota uvnitř byla úžasná – stále kolem30°C. Zde – na pláži- jsme strávili skvělou tropickou noc.

Další den následoval výlet do Drážďan, kde jsme navštívili velkolepou obrazárnu Zwinger. Průvodkyni nám dělala starší roztomilá paní, která za mlada studovala v Bratislavě, její výklad ve slovenštině byl tedy velmi zajímavý i zábavný. Čekala nás také prohlídka centra města. Tím naše poznávání Berlína a Drážďan  skončilo a my zamířili domů.

Exkurze byla zábavná a naučná nejen díky věcem, které jsme viděli, ale i díky vyčerpávajícímu výkladu paní průvodkyně a skvělým manévrům zkušeného pana řidiče.