Na nádraží ji uvítali studenti 3. B a společně šli na procházku, na které Katherině představovali opavské památky, samozřejmě veškerá konverzace probíhala ve španělském jazyce.
Procházka končila na naší škole, kde Katherina měla pro všechny španělštináře připravený program. Z prvotního ostychu, jestli vůbec budeme něco rozumět, jsme se rychle otřepali. Katherina na nás mluvila pomalu a snažila se, abychom jí opravdu porozuměli. Pověděla nám, že ji s Českem nespojuje pouze to, že zde žije, ale že její otec je Čech. Narodila se ve Venezuele, proto nám svoji zemi představila. Vyprávění doprovázela promítáním fotek. Přes národní znaky jsme se dostali k venezuelské kultuře a přírodnímu bohatství. Venezuelské obyvatelstvo se skládá z původních obyvatel -indiánů- a imigrantů ze Španělska a Afriky. Národní jídlo je hovězí maso s fazolemi a rýží, které se jí společně se smaženým banánem. Ve Venezuele se nachází nejvyšší vodopád světa Salto Angel.
Další část byla věnována španělské gramatice, subjuntivu. Ke každému pravidlu Katherina přidala spoustu praktických příkladů, takže jsme měli možnost učivo opravdu do hloubky pochopit. Nakonec jsme si naše nově nabyté vědomosti ověřili v krátkém testu.
Poslední hodina byla zahájena krátkými filmy o geografii Venezuely. Následně jsme dostali za úkol popsat naši dovolenou a Katherina kontrolovala, zda používáme správnou gramatiku a slovní zásobu.
Příjemnou atmosféru celého dne ještě umocnily výborné buchty, které napekly naše kuchařsky talentované spolužačky.
A. K. 3. D
Kategorie: Cizí jazyky